Jak vybrat elektro kolo

 

Pokud zvažujete koupi elektro kola je dobré si před koupi  vyjasnit a vysvětlit některé fakta nejen o kolech samotných, ale i o vlastních potřebách. To znamená,  ujasnit si kde a v jakých podmínkách budete na kole jezdit.

Když pomineme,  že máte jasno v samotné koncepci  kola,  víte,  už jaké kolo potřebujete zdali  trekinkové nebo horské,  je potřeba se podívat na elektrifikaci. Chcete-li elektro stránku kola.

Tady se pokusím Vás správně navést na to ideální elektro kolo právě pro Vás.

V zásadě jde prakticky o dvě verze umístění motoru a dva typy  snímačů.

Začneme   snímači.

 

 Otáčkový  snímač  (kadenční snímač)  je umístěný  na kolech s motorem v náboji.  Dnes už téměř vždy v zadu.

  (u starších modelů býval v předním náboji).

 

 Torzní snímač je součásti středových motorů, kde u lepších systému jich muže být i více.

Nyní  v krátkosti představím kola s různým umístěním motoru a tím pádem i příslušným typem snímače.

 

 

Kolo s motorem v náboji  používá  vždy otáčkový snímač a popř.  v náboji halové čidla.

Tohle to kolo pracuje tak že pokud začnete otáčet  klikami, snímač  vyhodnotí,  že na kole jedete a dá pokyn přes  řídící jednotku  motoru v náboji a ten se rozjede.

Na ovládacím panelu na řidítkách si určíte jak moc má motor zadní náboj hnát

( jakým výkonem )

Pokud přestanete klikami  otáčet, motor se vypne, nyní už pojedete jen setrvačností.

To samé se stane i když začnete brzdit, systém motor odpojí.  Kola s tímto systémem jsou vhodná  pro jízdy po městě,  cyklostezkách, cestách a zpevněných lesních a polních cestičkách.

Všude tam kde si chci jízdu užít a nechat se,  jak říkám já tlačit do zad. Zde opravdu stačí jen otáčet  nohama ( klikami).  Horší to už je v opravdovém členitém  terénu nebo v prudších nebo táhlých kopcích.

Tam tento motor  nereaguje okamžitě na rozdíl od středových  motoru.  Dochází k přehřívaní  systému a bezpečnostní  pojistka řídící jednotky systém odstaví

Motor se vypne.  Několik krát jsem zkoušel jet do opravdu prudkých kopců s motorem v zadním náboji . Jde to a vyjedete prakticky  cokoliv, ale je třeba používat celou škálu převodů a přípomoc si dát na nižší stupeň .

 

Kolo se středovým motorem s torzním snímačem (nebo i více snímači.)

Tady jsou čidla snímače umístěna  přímo v motoru. Tento systém je sofistikovanější  a umožňuje okamžitou reakci motoru. V motoru jsou soustředěná tlaková a  jiná čidla, která snímají  více parametru.

 Hlavním je tlak vyvíjený na kliky,  dalším je natočení kliky vůči ose kola, ( vysvětlím to tak, že pokud máte kliku v horní úvrati a na pedál tlačíte,  systém okamžitě,  a to několik krát za sekundu  tlak vyhodnotí,   porovná s to s nastavením na ovládacím panelu). Výpočet je ve  watech a tuto informací  předá do motoru.

 Který jak už jsem říkal reaguje okamžitě.  Pokud budete tlačit na pedál více i motor bude  jinak reagovat. Tento systém je úsporný, neboť když kliky se blíží do  dolní úvrati tak (kde již tolik síly nemáte) ubere a počká si na druhou nožku která se za chvíli dostane  na vrchol pracovního cyklu.  Jízda je tak plynulá dynamická a rovnoměrná.  Tyhle  vlastnosti  upotřebíte ve členitém a  kopcovitém terénu, ale i na cestě.   V dnešní době u těchto motorů je běžnou věcí diagnostika, která umí vyhodnotit  stav motoru,  stav a historii a kondici baterie a celkový stav jednotlivých čidel a komponentu celého systému. Lze tak provádět přes počítačové rozhraní  úpravu  (update) výkonu  a dalších parametrů systému.

Vhodné pro sportovce,  kopcovité hráče, a  borce co chtějí místo jednoho kopce si objet v ten den i další nějakou stojku. :)

V poslední době a  naznačuji to i trendy ze zahraničí jak jsem viděl na různých výstavách se středové motory montují čím dále více i na trekinková  kola i city kola.  Jenže  tyto stojí asi  o 10.000,- kč  více  než stejné kola s  motory v náboji .

A na závěr: i podrobné informace nikdy nenahradí  testovací jízdu a osobní seznámení se s kolem a porovnání  jednotlivých typů a systému, stalo se už hodně krát,  že zákazník změnil svůj názor na základě jízdy na různých elektro kolech . Na našich prodejnách se Vám rádi pověnujeme,  poradíme a umožníme vyzkoušet si různé modely a systémy elektro kol..

jara 603 575 621

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení